يمكن للمواطنين الأمريكيين المعوزين الذين يحتاجون إلى المساعدة للعودة إلى الولايات المتحدة التقدم بطلب للحصول على قرض العودة إلى الوطن. هناك العديد من النقاط المهمة التي يجب أن تكون على دراية بها عند التفكير في الحصول على قرض العودة إلى الوطن من حكومة الولايات المتحدة. قد تكون وزارة الخارجية قادرة على إصدار قروض العودة إلى الوطن للمواطنين الأمريكيين المعوزين بغرض العودة إلى الولايات المتحدة. قد يغطي قرض العودة إلى الوطن نفقات النقل والطعام قصير الأجل والسكن والرسوم المرتبطة بالسفر إلى الولايات المتحدة. إذا تقدمت بطلب للحصول على قرض العودة إلى الوطن، فيرجى فهم أن هذا قرض؛ تتوقع حكومة الولايات المتحدة منك سدادها مع مرور الوقت، مع الفوائد والغرامات وغيرها من الرسوم المترتبة على التأخر في السداد وفقًا لتوجيهات القانون واللوائح. يمكن استخدام قرض العودة إلى الوطن لشراء تذكرة ذهاب فقط للعودة إلى الولايات المتحدة حسب التوفر. قد تكون التكاليف الحالية للسفر في اتجاه واحد من بيروت إلى الولايات المتحدة أعلى من المعتاد بسبب محدودية توفر الرحلات الجوية والوضع الأمني ​​في لبنان. إذا تقدمت بطلب للحصول على قرض، سيُطلب منك التوقيع على سند إذني بالموافقة على سداد القرض إلى حكومة الولايات المتحدة خلال فترة زمنية معينة. وإلى أن تقوم بسداد قرضك بالكامل، ستكون مؤهلاً فقط للحصول على جواز سفر أمريكي محدود الصلاحية. إذا كان قرضك متعثرًا، فلن تكون مؤهلاً للحصول على جواز سفر أمريكي محدود الصلاحية. تظل السفارة مفتوحة وتستمر في معالجة جوازات السفر الطارئة وقروض العودة إلى الوطن، وتقديم الخدمات القنصلية الطارئة الأخرى. يرجى الاطلاع على المعلومات حول ما تستطيع وزارة الخارجية الأمريكية فعله وما لا تستطيع فعله في الأزمات. مساعدة: سفارة الولايات المتحدة في بيروت – لبنان عوكر – مقابل البلدية الشارع الرئيسي بيروت، لبنان 961-4-543600 بيروتACS@state.gov وزارة الخارجية – الشؤون القنصلية 1-833-890-9595 (مجاني) و606-641-0131 (محلي)

Message to U.S. Citizens: Repatriation Loans

Location: Lebanon, countrywide

Destitute U.S. citizens who need assistance returning to the United States may apply for a repatriation loan. There are several important points to be aware of when considering a repatriation loan from the U.S. government.

The Department of State may be able to issue repatriation loans to destitute U.S. citizens for the purpose of returning to the United States.
A repatriation loan may cover transportation expenses, short-term food, lodging, and fees associated with travel to the United States.
If you apply for a repatriation loan, please understand that this is a loan; the U.S. Government expects you to pay it back over time, with interest, penalties, and other charges for late payment as directed by law and regulation.
A repatriation loan may be used to purchase a one-way ticket for return to the United States based on availability.
Current costs for one-way travel from Beirut to the United States may be higher than normal due to the limited availability of flights and the security situation in Lebanon.
If you apply for a loan, you will be required to sign a promissory note agreeing to repay the loan to the U.S. Government within a certain time period.
Until you have repaid your loan in full, you will only be eligible for a limited validity U.S. passport.
If your loan is in default, you will not be eligible for a limited validity U.S. passport.
The Embassy remains open and continues to process emergency passports and repatriation loans, and to provide other emergency consular services. Please see information on What the U.S. Department of State Can and Can’t Do in a Crisis.

Assistance:

U.S. Embassy in Beirut – Lebanon

Awkar – Facing the Municipality

Main Street Beirut, Lebanon

961-4- 543 600

BeirutACS@state.gov

State Department – Consular Affairs

1-833-890-9595 (toll free) and 606-641-0131 (local)

Share.
Exit mobile version